SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ NUSTATYMAS, SPECIALIOJO UGDYMOSI IR ŠVIETIMO PAGALBOS SKYRIMAS
Mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą atlieka Mokyklos vaiko gerovės komisija, mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertina pedagoginė psichologinė tarnyba arba švietimo pagalbos tarnyba.
Informacija apie Šiaulių pedagoginėje psichologinėje tarnyboje teikiamas paslaugas
„Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis. Plačiau skaitykite: https://www.nsa.smm.lt/itrauktis-ugdyme/
SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIŲ MOKINIŲ KOKYBIŠKO UGDYMO UŽTIKRINIMAS
Įtraukųjį ugdymą galime laikyti procesu, kuriame atsižvelgiama į socialinę, kultūrinę ir mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksniais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime. Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūros dar 2012 m. parengtame Inkliuzinio švietimo mokytojo profilyje apibrėžtos keturios esminės vertybės, kuriomis turėtų remtis mokytojai, dirbantys inkliuzinėje švietimo sistemoje. Tai – pagarba mokinių įvairovei, skirtybes laikant galimybėmis ir ištekliais, kuriais grindžiamas kiekvieno mokinio ugdymasis, pagalba kiekvienam mokiniui, puoselėjant aukštus lūkesčius dėl kiekvieno mokinio pasiekimų. Bendradarbiavimas ir darbas komandoje bei asmeninis profesinis tobulėjimas, prisiimant atsakomybę už mokymąsi visą gyvenimą, vadovaujantis principu, jog mokyti reiškia mokytis. Remiantis Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūros pozicija, svarbiausia įtraukiojo ugdymo sistemų vizija yra užtikrinti, kad visų amžiaus grupių besimokantiems asmenims kartu su bendraamžiais vietos bendruomenėje būtų suteiktos prasmingos ir labai kokybiškos švietimo galimybės.
NAUDINGA INFORMACIJA:
„Įtraukties link“. Ką turi žinoti mokykla? – atmintinė mokykloms. Susipažinti plačiau
Kompleksinė laiku suteikta pagalba specialiųjų poreikių turintiems vaikams – lemiamas jų pozityviosios socializacijos veiksnys. Susipažinti plačiau
Mokytojo padėjėjo vaidmuo įtraukiamajame ugdyme. Susipažinti plačiau
Lietuvos įtraukties švietimo centras. Žiūrėti čia
Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašas
Įtraukties principo įgyvendinimo gairės mokykloje (įtraukties principo gairės)
Patarimai pedagogams įtraukiojo ugdymo temomis
https://www.european-agency.org/sites/default/files/iece-summary-lt_0.pdf