ĮTRAUKUSIS UGDYMAS

SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ NUSTATYMAS, SPECIALIOJO UGDYMOSI IR ŠVIETIMO PAGALBOS SKYRIMAS

Mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą atlieka Mokyklos vaiko gerovės komisija, mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais įvertina pedagoginė psichologinė tarnyba arba švietimo pagalbos tarnyba.

Informacija apie Šiaulių pedagoginėje psichologinėje tarnyboje teikiamas paslaugas

„Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje. Įtraukųjį ugdymą tikslinga sieti su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu  kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukusis ugdymas apima ugdymo turinio, mokytojų rengimo, pagalbos mokiniui, mokytojui, mokyklai, vertinimo, ugdymo organizavimo sritis. Plačiau skaitykite: https://www.nsa.smm.lt/itrauktis-ugdyme/

SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ TURINČIŲ MOKINIŲ KOKYBIŠKO UGDYMO UŽTIKRINIMAS

Įtraukųjį ugdymą galime laikyti procesu, kuriame atsižvelgiama į socialinę, kultūrinę ir mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksniais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime. Europos specialiojo ir inkliuzinio  ugdymo plėtros agentūros dar  2012 m. parengtame Inkliuzinio švietimo mokytojo profilyje apibrėžtos keturios esminės vertybės, kuriomis  turėtų remtis mokytojai, dirbantys inkliuzinėje švietimo sistemoje. Tai – pagarba mokinių įvairovei, skirtybes laikant galimybėmis ir ištekliais, kuriais grindžiamas kiekvieno mokinio ugdymasis, pagalba kiekvienam mokiniui, puoselėjant aukštus lūkesčius dėl kiekvieno mokinio pasiekimų. Bendradarbiavimas ir darbas komandoje bei  asmeninis profesinis tobulėjimas, prisiimant atsakomybę už mokymąsi visą gyvenimą, vadovaujantis principu, jog mokyti reiškia mokytis. Remiantis  Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūros pozicija, svarbiausia įtraukiojo ugdymo sistemų vizija yra užtikrinti, kad visų amžiaus grupių  besimokantiems  asmenims kartu su bendraamžiais   vietos  bendruomenėje būtų suteiktos prasmingos ir labai  kokybiškos švietimo galimybės.

NAUDINGA INFORMACIJA:

„Įtraukties link“. Ką turi žinoti mokykla? – atmintinė mokykloms. Susipažinti plačiau

Kompleksinė laiku suteikta pagalba specialiųjų poreikių turintiems vaikams – lemiamas jų pozityviosios socializacijos veiksnys. Susipažinti plačiau

Mokytojo padėjėjo vaidmuo įtraukiamajame ugdyme. Susipažinti plačiau

Lietuvos įtraukties švietimo centras. Žiūrėti čia

Padėkime augti saugiai. Rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo mokytojams darbui su emocijų ir elgesio sutrikimus turinčiais vaikais

Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašas

Įtraukusis ugdymas

Įtraukties principo įgyvendinimo gairės mokykloje (įtraukties principo gairės)

Patarimai pedagogams įtraukiojo ugdymo temomis

https://www.european-agency.org/sites/default/files/iece-summary-lt_0.pdf

 

Informacija atnaujinta — 2024/01/30 | << ATGAL

Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre.

Žodinė paieška

Loading poll ...

label

label

2024 © Šiaulių l-d „Ąžuoliukas“
Versija neįgaliesiems