STEAM UGDYMAS

KAS YRA STEAM?

STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste.

Nuo 2020 m. vasario mėn. Šiaulių lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ naudojasi STEM mokyklos ženklo portalu ir yra susikūrusi mokyklos profilį, kuriame yra talpinamos visos veiklos susijusius su įstaigos STEM kūrimo strategija ir siekia gauti STEM mokyklos ženklą. Plačiau skaitykite:https://www.stemschoollabel.eu/

2022 metų gruodžio mėn. Šiaulių lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ platformoje „STEM School Label“  pateikė savarankiško įvertinimo formą ir jam priskirtas Kompetentingos mokyklos ženklelis. Taip pat lopšeliui-darželiui pateiktas veiksmų planas Stem_Label_Action_Plan, kaip dar labiau pagerinti su  STEM susijusią veiklą įstaigoje.

2024 METAI

34. STEAM VEIKLA „VELYKŲ MARGUČIAI“ 2024-03-29

Ikimokyklinio ugdymo ,,Judručių” grupės ugdytiniai pasitinkat Šv. Velykas, leido lietis spalvoms ir kūrybiškumui. Margučius vaikai dažė neįprastu būdu – krepiniu popieriumi. Vaikai plėšė įvairių spalvų krepinį popierių, sušlapino jį vandenyje ir apdėliojo savo margutį. Po to kantriai laukė 30 min. ir nuo kiaušinių nuėmę krepinį popierių džiaugėsi gautais margučiais. Buvo spalvinga, gražu ir labai smagu.

33. STEAM VEIKLA „SODINKIM IR AUGINKIM“ 2024-03-28

Ikimokyklinio ugdymo ,,Judručių” grupės ugdytiniai susipažino su į grupę atneštomis sėklomis, apžiūrėjo jas (turėjo petražolių, salotų, krapų, rūgštynių, bazilikų, svogūnų).Vaikai pastebėjo, kad skiriasi sėklų spalvos, dydis. Su mokytoja išsiaiškino ko reikia, kad pasodinta sėklytė augtų – žemės, vandens, saulės šviesos). Kiekvienas su kastuvėliu pasėmė žemių, bėrė jas į indelius sodinimui, sodino sėklytes, palaistė vandeniu. Po veiklos vaikai su mokytoja aptarė kaip pavyko sodinimo darbai, ar patiko, ar buvo įdomu ir nutarė, jog tai nėra toks lengvas ir paprastas darbas. Laistysime, prižiūrėsime ir lauksime rezultatų.

32. STEAM VEIKLA „AŠ SODINU IR AUGINU“ 2024-03-13 

Kovo 12 d. ikimokyklinio ugdymo „Kiškučiai“ grupėje vyko patyriminė veikla. Ugdytiniai sodino svogūnus į žemę, kelias svogūnų galvutes merkė į vandenį. Vaikai apžiūrėjo krapų ir  petražolių sėklas per didinamąjį stiklą. Palygino kokios sėklų formos, spalvos, dydžiai. Sėjo petražolių ir krapų sėklas į žemę, laistė. Vaikai sužinojo, kad augalams būtina šviesa, šiluma, vanduo. Patyriminės veiklos metu vaikai įgijo praktinės patirties apie augalų sodinimą ir jų priežiūrą. Ugdomas atsakomybės jausmas, savivoka ir savigarba, pasitikėjimas savimi.

31. STEAM VEIKLA „SALDAININĖ“ 2024-03-04

Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukai“ grupės ugdytiniai išbandė naują kūrybinę veiklą- naudodami balionus, lipalą ir siūlus, kūrė indelius saldainiams laikyti. Balionus apvynioję siūlais juos gerai ištepė lipalu. Leido parą laiko stingti. Patys ugdytiniai nustebo, kad siūlas gali tapti toks kietas ir stiprus. Daug emocijų sukėlė ir pačio baliono sprogdinimas. Savo kūrybos darbeliais vaikai nustebino tėvelius- įteikė jiems dovanų.

30. STEAM VEIKLA „MANO RIESTAINIS“ 2024-03-04

Ikimokyklinio ugdymo „Ežiukai“ grupės vaikučiai tyrinėjo natūralius riestainius, bandė su mokytojos pagalba suverti juos ant virvutės, o po to juos kūrė patys ir vežė į Kaziuko mugę.

29. STEAM VEIKLA „PUOŠNUSIS VAZONĖLIS“ 2024-03-04

Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukai“ grupės ugdytiniai tyrinėjo gipsinio tvarsčio savybes. Pastebėję, kad sušlapęs tvarstis limpa, o išdžiūvęs stingsta, vaikai jį panaudojo kūrybinėje veikloje. Naudojant gipsinį tvarstį ir vienkartinę stiklinę, pasigamino vazonėlius gėlytėms. Gaminant vaikams kilo klausimas: per kiek laiko išdžius jų dirbiniai. Atsakymų buvo įvairių, tačiau dirbiniai išdžiūvo daugiau nei po dviejų valandų. Sukietėjusius, išdžiūvusius dirbinius vaikai papuošė ir išmargino guašu.

28. STEAM VEIKLA „TRAUKA“ 2024-02-22

Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukų“  grupės ugdytiniai atliko eksperimentą ,, Trauka“. Jo metu vaikai stebėjo, kaip magnetas veikia kitą magnetą. Naudojant traukos jėgą, ugdytiniai maišė ant lapo esančius dažus, taip sukurdami kitus atspalvius. Veiklos refleksijos metu vaikai teigė, kad nesitikėjo, jog galima piešti naudojant magnetus ir kad vienas magnetas su tokia jėga traukia kitą magnetą. Eksperimentas vaikams suteikė džiugių emocijų.

27. STEAM VEIKLA „MATUOJAME“ 2024-02-22

Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai atliko tyrimą ,, Kiek telpa į 100 cm?“. Iš pradžių vaikai kėlė hipotezes ir bandė spėti, kiek pavaizduotų daiktų prireiks, pasiekti 100 cm, po spėjimo viską ištyrė, patikrino praktiškai. Veiklos pradžioje ugdytiniai teigė, kad 100 cm yra labai didelis atstumas, bet po tyrimo jų nuomonė pasikeitė. Visus spėjimus ir tyrimo rezultatus vaikai žymėjo stebėjimo lape, tad nesunkiai sekėsi atsakyti, kiek pavyko atspėti.

26. STEAM VEIKLA „SKAIČIAI ANT SNIEGO“ 2024-02-22

Džiaugdamiesi paskutiniu sniegu, ikimokyklinio ugdymo ,,Judručių“ grupės vaikai sugalvojo pritaikyti šios savaitės temą apie skaičius, tad kiekvienas išsirinko savo mėgstamiausią skaičių nuo 1 iki 10 ir stengėsi akvarele jį nupiešti ant sniego. Veikla buvo ryškiaspalvė, suteikianti daug teigiamų emocijų bei lavinanti vaikų skaičių pažinimą, gebėjimą juos atvaizduoti. Po veiklos, vaikai susidomėję stebėjo kaip kambario temperatūroje sniegas pradeda tirpti ir pavirsta vandeniu.
25. STEAM VEIKLA „LAISVĖS SPARNAI“ 2024-02-21
Ikimokyklinio ugdymo „Kodėlčiukų” grupės ugdytiniai atliko STEAM kūrybinį darbelį „Laisvės sparnai”. Vaikai stebėjo video medžiagą apie lėktuvus. Dalinosi savo skrydžių patirtis, diskutavo apie lėktuvus, keliones. Grupėje apžiūrėjo lėktuvų parodėlę. Aiškinosi kokios jų galimybės, tyrinėjo lėktuvų konstrukcijas. Vaikai patys sukonstravo savo trispalvius lėktuvėlius, sukūrė ir suklijavo pakilimo taką.
24. STEAM VEIKLA „SPALVOS IR SPALVIUKAI“ 2024-02-20
Ikimokyklinio ugdymo „Strakaliukų“ grupės ugdytiniai tyrinėjo, liejo spalvas. Sužinojo, kokios yra pagrindinės dažų spalvos. Jas maišant  galima gauti naujas spalvas ir atspalvius. Vaikai, į įmautę įdėtus  įvairiaspalvių dažų taškelius, pirštukų ir žaisliukų pagalba tarpusavyje jas maišė, atrasdami ir įvardindami naujas spalvas bei atspalvius. Vaikams smagiausia buvo, kad liečiant spalvas, rankos lieka švarios ir nesuteptos.

23.  STEAM VEIKLA „SMOGAS“ 2024-02-19

Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės ugdytiniai kartu su mokytoja J. Jankauskiene, dalyvaudami ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų projekte ,,Steam eksperimentai 2024 m. Oras.“, visi aiškinosi, kas yra smogas? Kodėl oras būna užterštas? Į stiklainį buvo pripūsta oro ir įmestas užpūstas degtukas, tuomet vėl buvo įpūsta oro. Stiklainyje susidarė smogas (jis išsimurzino, aprūko, pajuodavo). Įpūtus oro susikondensavo vandens garai ir pavirto smulkiais vandens lašeliais, o įmetus rūgstantį degtuką, lašeliai susijungė su dūmų dulkėmis ir susidarė smogas.

22. STEAM VEIKLA „VELYKŲ KIAUŠINIS“ 2024-02-06

Mokytoja J. Jankauskienė, individualios veiklos metu, vaikams turintiems SUP, kuriems neišlavėjusi smulkioji motorika, pasiūlė lipdyti mažus spalvotus popierėlių gabaliukus ant popierinio kiaušinio, kurio viduryje  iškirptas bei priklijuotas zuikis. Šį viduryje kiaušinio esantį zuikį vaikai papuošė vata bei pipetėmis lašino spalvotą vandenį.  Atlikta Steam darbelis džiugins visus  Šv. Velykų laukimo laikotarpį.

21. STEAM VEIKLA „PILIS“ 2024-02-01

Priešmokyklinio ugdymo ,,Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai atliko STEAM kūrybinį darbą ,,Pilis“. Grupėje vaikai ieškojo informacijos apie Lietuvos pilis, diskutavo ir naudodami antrines žaliavas, sukonstravo pilį, ją nudažė, papuošė baltais langais ir vėliavėle. Kurdami lavino kūrybiškumą, vaizduotę ir komandinio darbo įgūdžius.

20. STEAM VEIKLA „SUNKUS IR LENGVAS“ 2024-01-31

Ikimokyklinio ugdymo Ežiukų“ grupėje vyko STEAM veikla „Sunkus ir lengvas“. Buvo parinkti sunkūs ir lengvi daiktai, daugiausia gamtinė medžiaga, ir jie buvo lyginami pagal svorį. Vaikučiai taip pat lietė jų paviršius, pajausdami skirtingas faktūras ir formas. Atliktas eksperimentas su vandeniu suteikė vaikams daug emocijų ir žinių apie tai, kas skęsta, o kas plaukia. Veiklos metu mokytoja R. Razgienė supažindino vaikus  su sąvokomis „sunkus“, ,,lengvas“, ,,skęsta“, ,,plaukia“ ir pan.

19. STEAM VEIKLA „DEBESĖLIAI“ 2024-01-30

Kas galėjo pagalvoti, kad bintas gali pasitarnauti ne tik kaip tvarstymo priemonė, bet jį galima panaudoti ir STEAM veiklose? Pasikalbėję apie gamtos reiškinius, paklausę dainelės apie debesėlį, ikimokyklinio  ugdymo ,,Judručių” grupės vaikai pipetėmis lašino dažytą vandenuką ant binto gabaliukų, tada turėjo kantriai palaukti kol bintas išdžius. Kai bintas jau buvo išdžiūvęs ir mėlynai nudažytas – liko linksmiausia dalis – tepti lipalą, delnukuose suformuoti binto gabaliukus ir klijuoti juos ant debesėlių. Daug teigiamų emocijų suteikusi veikla, kuri pareikalavo susikaupimo ir kruopštumo, tačiau buvo labai įdomi ir neįprasta.

18. STEAM VEIKLA „STEBUKLAI ANT SMĖLIO“ 2024-01-30

Ikimokyklinio ugdymo „Strakaliukų“ grupės vaikučiai išbandė piešimą ant  smėlio su pirštukais. Šis būdas –  tai puiki galimybė išreikšti savo jausmus ir emocijas be žodžių. Piešdami įvairius ornamentus, keverzones vaikai lavino smulkiąją motoriką, gerino atmintį, judesių plastiškumą, taip pat smegenų veiklą.

17. STEAM VEIKLA „SENIŲ BESMEGENIŲ IŠDAIGOS“ 2024-01-19

Ikimokyklinio ugdymo „Šnekučių“ grupės ugdytiniai labai džiaugiasi balta žiema, o ypač gausiai iškritusiu sniegu. Todėl įstaigos kieme organizuota STEAM veikla „Senių besmegenių išdaigos“. Vaikai kūrė, linksmus besmegenius, lipdydami, ridendami juos iš sniego, puošdami gamtine medžiaga, žaisliukais. Vaikai skaičiavo po kiek kamuolių surideno, lygino didesnis-mažesnis, skaičiavo, kad reikia trijų sniego kamuolių, kad nulipdyti besmegenį. O, kad puikiai bendradarbiavo ir vienas kitam padėjo tai linksmuolių net septynis suskaičiavo.

16. STEAM VEIKLA ,,KIRMĖLIUKO INFLANTINO SNIEGO SKULPTŪRA“ 2024-01-19

Ikimokyklinio amžiaus ,,Kodėlčiukų” grupės vaikai leidosi į ledo šalies tyrinėjimą. Vaikai ne tik stebėjo,  bet ir patys kasė sniego pilis, jas dažė spalvotais dažais. Grupėje stebėjo, kaip tirpsta sniegas, kuris virsta spalvotu vandeniu. Įtvirtinome  sąvokas: lengvas, sunkus, šlapias, sausas, šaltas. Lavinome estetiniu suvokimu- pasigrožėjome savo sniego skulptūra“ Kirmėliukas Infantino “.

15. STEAM VEIKLA ,,SNIEGO UGNIKALNIS“ 2024-01-18

Ikimokyklinio ugdymo ,,Ežiukų“ grupės vaikučiai grupėje su mokytoja kūrė spalvotą sniego ugnikalnį. Vaikai su dideliu susidomėjimu, naudojant sniegą, guašą ir teptukus, dažė sniegą. Dažant sniegą vyko ir pokalbis, kurio metu mokytoja M. Miknevičiutė įtvirtino jau girdėtas vaikams sąvokas apie sniego savybes. Veikla vaikams labai patiko.

14. STEAM VEIKLA ,,SNIEGAS GRUPĖJE“ 2024-01-17

Ikimokyklinio amžiaus „Ežiukų“ grupės vaikais kartu su mokytoja R. Razgiene, parsinešę iš lauko sniego jį tyrinėjo, lietė, uostė, įtvirtino sąvokas ,,šaltas“, ,,baltas“, ,,minkštas“. Ugdytiniai stebėjo, kaip formuojamos skirtingų dydžių sniego pilys, po to jas dažė guašu su džiaugsmu stebėjo, kaip balti bokšteliai tampa spalvoti. Taip pat vaikai sužinojo, kodėl patalpoje sniegas virsta vandeniu.

13. STEAM VEIKLA „SUŠALĘS VANDUO“ 2024-01-17

Ikimokyklinio ugdymo ,,Šnekučių“ grupės ugdytiniai atliko STEAM eksperimentą,, Sušalęs vanduo“. Eksperimento metu kartu su vaikais buvo iškelta hipotezė: ar karštas vanduo, prie – 12 Temperatūros sušals lauke, ar ne. Didžioji dalis vaikų teigė, kad taip greitai užšalti negali. Atliekant eksperimentą, verdantis vanduo buvo nudažytas dažais. Lauke išpilant karštą vandenį, jis sušalo. Vaikams tai paliko didelį įspūdį.

12. STEAM VEIKLA „LEDAI IŠ SNIEGO“ 2024-01-17

Priešmokyklinio ugdymo  ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikai gamino valgomus ledus iš ,,sniego“. Skaičiavo, matavo, svėrė, ragavo, stebėjo kaip keičiasi sniego struktūra ir spalva kai įpilama saldinto sutirštinto pieno. Potyriminėje veikloje vaikai lavino pažinimo, matematines žinias, smulkiąją motorika ir sakytinę kalbą.

11. STEAM VEIKLA ,,SUŠALĘ ŽVĖRYS“ 2024-01-15

Ikimokyklinio ugdymo ,,Judručių“ grupės  vaikučiai džiaugdamiesi žiemos šalčiu, išsiaiškinę kada vanduo pavirsta į ledą ir kada ledas pavirsta į vandenį, vaikai išsirinko mėgstamiausias žvėrelių figūrėles, sudėjo jas į didelį indą, pripylė vandens, išnešė indą į lauką ir po nakties šalčio – ėmėsi darbo – su pipetėmis ant ledo lašino guašu nudažytą karštą vandenį ir taip stengėsi iš ledo išlaisvinti visus sušalusius žvėrelius. Daug pastangų pareikalavusi,tačiau dar daugiau teigiamų emocijų suteikusi veikla.

10. STEAM VEIKLA ,,PIEŠINIAI ANT SNIEGO“ 2024-01-15

Ikimokyklinio ugdymo ,,Judručių“ grupės ugdytiniai atliko STEAM veiklą ,,Piešiame ant sniego”. Grupėje pasiruošę ryškiausių spalvų dažus, nešėsi juos į lauką ir pasinėrė į kūrybinį procesą – piešė ant sniego, maišė spalvas ir leido reikštis vaizduotei.

9. STEAM VEIKLA „GEOMETRINĖS FIGŪROS“ 2024-01-15

Ikimokyklinio ugdymo ,,Drugelių“ grupės ugdytiniai ryto rato metu diskutavome apie geometrines figūras. Ugdytiniai neblogai įvardino pagrindines tris figūras kvadratas, stačiakampis, trikampis. Tad buvo pasiūlyta vaikams pasigaminti erdvines figūras – kubą ir piramidę. Remiantis STEAM ugdymu bei ugdant inžinerinį mąstymą vaikai vėrė putplasčio gabalėlius ant medinio pagaliuko ir drauge su pedagogu juos sulipdė į erdvines figūras. Kubas ir piramidė ugdytiniams buvo puiki smulkiosios motorikos lavinimo užduotis.

8. STEAM VEIKLA „NEUŽMIRŠTUOLĖ“ 2024-01-12

Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės ugdytiniai minint Sausio 13-ąją ne tik degė žvakutes ir dalyvavo minėjime, bet ir gamino Neužmirštuolę iš plastilino. Neužmirštuolę įdėję į stiklainį į jį  įpylę vandens bei įdėję kokosų drožlių, stiklainį užsuko metaliniu dangteliu. Kai stiklainis buvo uždengtas vaikas viena po kito jį pajudino ir taip sukėlė įsivaizduojamą  ,,sniego pūgą“. Gėlės stiklainyje vaizdas pakito, vaikai iškėlė klausimą: Kodėl gėlės vaizdas pakito? Mokytoja Justina paaiškino, kad vandens savybės gėlės atvaizdą padidino. Vaikai stebėjo stiklainyje kaip kokoso drožlės plaukioja vandenyje. Vaikai, taip pat kėlė klausimą, kodėl? Mokytoją atsakė, kad jos lengvos ir pajudintos plaukioja, o būnant ramybės būsenoje (nejudinant stiklainio) jos lieka viršuje vandens, nes vanduo sunkesnis nei kokoso drožlės.

7. STEAM VEIKLA „ BESMEGENIS OLAFAS“ 2024-01-11

Kai kieme žiemiški orai ir džiugina aplink pabiręs sniegas, ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės ugdytiniai pasigamino Besmegenį Olafą. Jo gamybai naudojo stiklainį, popierių ir sniegą.  Grupėje apipavidalinę stiklainį, jį išsinešę į lauką pripildė sniegu. Parsinešę į grupę, vaikai  stebėjo ir fiksavo per kiek laiko ištirps stiklainyje sniegas. Ugdytiniai visos dienos metu dažnai priėjo prie stiklainio su sniegu ir stebėjo kaip po truputį tirpsta sniegas, aptarinėjo, kokios spalvos sniegas, ar jis švarus. Sniego tirpimas stiklainyje užtruko penkias valandas.  Ištirpus sniegui aptarė, kas liko, o  liko tik nešvarus vanduo. Vaikai padarė išvadą, kad sniegas nėra švarus ir jo nei valgyti nei ragauti negalima.

6. STEAM VEIKLA „GĖLĖS SNIEGE“ 2024-01-10

Minint Lietuvai svarbią datą, Sausio-ąją, ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės ugdytiniams mokytoja J. Jankauskienė kėlė klausimą ar galima būtų nupiešti ant sniego gėlę-Neužmirštuolę? Dauguma vaikų teigė, kad taip. Mokytoja pasiūlė pasivaikščiojimų lauke metu vaikams, naudojantis spalvotu vandeniu, pabandyti piešti ant sniego gėlę -Neužmirštuolę. Vaikams ši veikla ne tik puikiai pavyko, bet ir labai patiko.

5. STEAM VEIKLA ,,LEDO ŠALIS“ 2024-01-10

Ikimokyklinio ugdymo „Šnekučių“ grupės ugdytiniai kartu su mokytoja D. Laurinavičiene atliko ,,Ledo šalies“ eksperimentą, kuriam reikėjo: ledo, druskos, karšto ir šalto vandens, plastikinių dinozaurų ar kt. žaisliukų, indelių ledui šaldyti. O štai ir eiga, kurią išdėstė mokytoja kartu su ugdytiniais: supilstomas vanduo ir žaisliukai į skaidrius indus (juk bandymo metu objektą reikia stebėti iš VISŲ pusių) ir paliekama lauke užšalti. Į tris didesnius indus pilamas karštas, šaltas ir sūrus vanduo. Sudedami sušalę ledo gabaliukai su žaisliukais. Stebimas procesas. Eksperimentas vaikams suteikė galimybę pasijusti tikrais mokslininkais: galėjo tyrinėti, diskutuoti kas nutinka ledą įdėjus į sūrų, karštą ir šaltą vandenį, ir stebėti nuolat kintančią ledo išvaizdą. Paragavus ir išsiaiškinus, kad druska sūri, vaikai plėtojo skonio pojūčius. Eksperimento metu kilo daug klausimų, tad buvo puiki proga pasikalbėti apie “šilta“, “šalta“ sąvokas, domėtis iš kur atsiranda ledas, kodėl jis tirpsta, kokios jo savybės.

4. STEAM VEIKLA „RAIDES RIKIUOK“ 2024-01-08

Ikimokyklinės „Drugelių“ grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis vykdo savo grupės projektą ,,Raides rikiuok“. Įgyvendindami projektą, mokytojos organizavo veiklas, ne tik supažindinti su raidėmis, jas stengiantis piešti, kopijuoti, bet ir atlikti kitas veiklas, kurios labiau sudomintų vaikus ir būtų lengviau įsiminti raides. Tad ugdytiniai skanavo su planšetiniu kompiuteriu QR kodus ir stebėjo bei aptarė nuskanuotus filmukus, atliko eksperimentus. Eksperimentus atliko su citrina, ją perpjovus, įdėjus sodos, visi stebėjo pasidarančius purslus. Toliau naudojant česnaką, jį įdėjus į stiklainį ir stipriai pakračius turėjo jis išsilupti, tačiau bandymas nepavyko, nes vaikų teigimu – ,,mažai dar turime jėgų“.

3. STEAM VEIKLA ,,PINGVINŲ NAMELIS’ 2024-01-09

Priešmokyklinio ugdymo ,,Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai džiaugėsi puikiu oru ir iš sniego statė  „Pingvinų namelį“. Namelį purškė dažais, dekoravo šaldytais spalvotais ledukais.

2. STEAM VEIKLA „SENIAI BESMEGENIAI“ 2024-01-09

Ikimokyklinio ugdymo „Kiškučių“ grupės ugdytiniai darželio kieme kūrė linksmus senius besmegenius lipdydami juos iš sniego. Vaikai rideno sniego kamuolius, juos skaičiavo, įtvirtino geometrines formas – apskritimai, gilino žinias apie sniego savybes. Vaikai patyrė žiemos džiaugsmą.

  1. STEAM VEIKLA „SPALVŲ MAIŠYMAS“ 2024-01-05

Ikimokyklinio ugdymo „Kiškučių“ grupės ugdytiniai atliko eksperimentus su spalvomis. Spalvos yra viena iš svarbiausių priemonių, per kurią galima išreikšti emocijas. Raudona spalva susiliejo su žalia spalva. Ugdytiniai stebėjo kaip gimsta nauja spalva – ruda. Vaikai suprato, kad maišant spalvas galima atrasti ir kitą spalvą. Išbandėme piešimo ant pieno būdą. Ant pieno paviršiaus užlašinome maistinių dažų, įmerkėme vatos pagaliuką į indų ploviklį ir palietėme pieną. Spalvos pradėjo judėti, skleistis. Vykstančiu procesu vaikai buvo sužavėti.

2023 METAI

STEAM VEIKLA „SPALVŲ MAGIJA” 2023-12-14

Ikimokyklinio amžiaus ,,Judručiai” grupės ugdytiniai atliko STEAM eksperimentą ,,Spalvų magija”. Į mažus gabaliukus plėšė įvairių spalvų krepinį popierių, juos dėliojo ant akvarelinio popieriaus, pipetėmis lašino vandenį, kantriai laukė kol popierius išdžius ir tada nuėmę popieriukus grožėjosi gauta spalvų magija.

STEAM VEIKLA „ŽIEMA MIŠKE“ 2023-12-11
Ikimokyklinio ugdymo „Strakaliukų“ grupės vaikučiai su mokytoja A. Remeikiene panaudodami šiaudelius štampavo snaiges – tokiu būdu padarė daug sniego miške. Vaikai sužinojo, kaip susidaro sniegas, kokios jis spalvos ir kaip gyvena žvėreliai žiemą miške.

STEAM VEIKLA „SPALVOTAS SNIEGAS“ 2023-11-29

Ikimokyklini ugdymo „Šnekučių“ grupės ugdytiniai tyrinėjo sniegą, pasigaminę dažus, ant sniego piešė eglutes. Stebėjo, kaip dažai pasiskirsto aplink trafaretą ir išmargina sniegą.

STEAM VEIKLA „STEBUKLINGAS TEEVIZORIUS“ 2023-11-17

Ikimokyklinio ugdymo „Šnekučių“ grupė įsitraukdama į  Respublikinio aplinkosauginio ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo įstaigų vaikų ir pedagogų projekto  „Televizorius iš antrinių žaliavų“, kūrė televizorių, naudojant kartonines dėžes ir vienkartinius šiaudelius. Pagamintą televizorių dekoravo, vykdė interviu, domėjosi, kodėl reikią saugoti aplinką ir panaudoti, rūšiuoti antrines žaliavas.

STEAM VEIKLA „GRAŽI MANO RAIDELĖ“ 2023-11-13

Ikimokyklinio ugdymo ,,Judručių” grupės vaikai jau mokosi draugauti su raidelėmis, o savo pirmąsias vardo raides atpažįsta be sunkumų. Tad nukopijavę jas nuo savo vardų kortelių ant popieriaus lapo kreidelių pagalba, akvarele puošė ir įvairiausiomis spalvomis dažė visą popieriaus lapą ir džiugiai stebėjosi kaip dažai nepaslepia jų pirmosios vardo raidės. Spalvota, papuošta, o svarbiausia – kiekvienam pati gražiausia savo vardo raidelė.

STEAM VEIKLA „GERUMO ŠIRDELĖ“ 2023-11-10

Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės ugdytiniai  dalyvaudami respublikinėje ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų kūrybinių darbų parodoje – projekte ,,Gerumo širdelė“, skirtoje tolerancijos dienai paminėti, vaikai kartu su mokytoja J. Jankauskiene pasitelkdami STEAM metodą kūrė, spalvino širdeles ant popierinio rankšluosčio, jas paslėpė ant viršaus uždėdami kitą popierių bei dėjo į vandenį stebėdami, kaip popierius tirpsta vandenyje bei tampa permatomu, o širdelė ne tik atsiranda, bet ir išryškėja.

STEAM VEIKLA „SVAJONIŲ NAMELIS“ 2023-11-08

Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės ugdytiniai nusipiešę namelį, jį spalvino su pipetėmis lašindami bei stebėdami, kaip spalvos susilieja ir namelis tampa spalvotų svajonių nameliu. Dalyvaujame respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų STEAM projekte ,,Mano svajonių namelis“.

STEAM VEIKLA „PYRAGAI, PYRAGĖLIAI“ 2023-11-06

Ikimokyklinio ugdymo „Kiškučių“ grupės ugdytiniai paminėjo „Pyragų dieną“. Su vaikais mokytojos kalbėjo apie draugystę, sergančius vaikus. Kartu kepė obuolių pyragą iš ekologiškų produktų. Vaikai maišė tešlą, plakė kiaušinius. Apsilankė virtuvėje, apžiūrėjo esančius prietaisus, indus, puodus. Mokytojos padėdami pašovė pyragą į orkaitę. Patiryminėje veikloje vaikai patyrė kepimo įgūdžių ir džiugių emocijų. Iškeptą pyragą visi kartu skanavo.

STEAM VEIKLA „3D GYVŪNAI“ 2023-10-27

Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai dalyvavo interaktyvioje popietėje,,3D gyvūnai“. Vaikai tyrinėjo 3D gyvūnų išvaizdą, lygino juos tarpusavyje, klausėsi gyvūnų skleidžiamų garsų. Domėjosi interaktyviomis priemonėmis ir jų panaudojimo galimybėmis.

STEAM VEIKLA ,,MOLIŪGAS“ 2023-10-25

Ikimokyklinio ugdymo ,,Šnekučių“ grupės ugdytiniai atliko STEAM veiklą,, Moliūgas“, kurios metu maišė spalvas, jog išgautų oranžinį atspalvį, šį dažų mišinį pirštais paskleidė po vienkartinę lėkštę, taip kurdami moliūgus.

STEAM VEIKLA „LEGO MIESTAS“ 2023-10-16

Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai iš lego kaladėlių statė namus, įvairius pastatus ir iš jų sukūrė lego miestą. Lego kaladėlės, vaikams visada sukelia smalsumą, vaikai lavina ne tik smulkiąją motoriką, kūrybiškumą, bet ir atmintį, mąstymą.

STEAM VEIKLA „GYVŪNŲ ŠEŠĖLIAI“ 2023-10-13

Priešmokyklinio ugdymo „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniai aiškinosi, kaip atsiranda šešėlis, sukūrė veiklai aplinką ir stebėdami  gyvūnų šešėlius, pavaizdavo juos lape. Taip pat diskutavo nuo ko priklauso šešėlio dydis.

STEAM VEIKLA „GYVŪNŲ PĖDSAKAI“ 2023-10-12

Ikimokyklinio ugdymo „Šnekučių“ grupės ugdytiniai kalbėdami apie gyvūnų pėdsakus,  pasitelkę dailės priemones, darė ir stebėjo, kokie gyvūnų figūrėlių pėdsakai įsispaudžia molyje, ieškojo gyvūnų pėdsakų skirtumų ir panašumų.

STEAM VEIKLA „SVAJONIŲ AUTOMOBILIS“ 2023-10-13

Priešmokyklinio ugdymo „Aitvarų“ grupės ugdytiniai iš antrinių žaliavų kūrė savo svajonių automobilius. Dirbdami komandomis vaikai mokėsi spręsti problemas, ieškoti sprendimų iškilus sunkumams, pristatyti sukurtus rezultatus.

STEAM VEIKLA „LIETAUS DEBESĖLIAI“ 2023-10-12

Atšalus orams, ikimokyklinės ugdymo „Judručių“ grupės vaikai kalbėjosi apie debesėlius, aiškinosi kokių jų gali būti, susipažino su debesų pavadinimais, grožėjosi įvairiausiomis formomis, spėliojo į ką jie panašūs – gyvūnus, daiktus, žmonės. Pasikalbėję vaikai ėmėsi darbo – guašu nudažė vandenį ir pipetėmis  lašino spalvotą vandenuką ant vatos diskelių. Debesėlių gavosi įvairiausių – šviesiai ir tamsiai mėlynų, pilkų, kai kurie net turėjo juodų atspalvių. Nudažius diskelius, vaikai juos priklijavo lipalu ant nupiešto debesėlio trafareto. Daug šypsenų ir diskusijų sukėlusi veikla.

STEAM VEIKLA „RUDENINIŲ SPALVŲ IŠDAIGOS“ 2023-10-11

Priešmokyklinio ugdymo „Aitvarų“ grupės ugdytiniai eksperimentuodami su dailės medžiagomis ir priemonėmis lavino kūrybiškumą, vaizduotę, smulkiąją motoriką, rankų-akių koordinaciją, atrado spalvų, linijų, formų įvairovę. Veikla atpalaidavo, nuramino. Jie padarė išvadą, kad maišydamosi spalvos virsta naujomis spalvomis ar atspalviais, o popierinis rankšluostis sugeria vandenį, sušlampa, bet nesuplyšta.

STEAM VEIKLA „DARŽOVIŲ SVORIS“ 2023 10 09
Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės ugdytiniai su mokytoja Veiklos metu ugdytiniai aptarė paprastuosius mechanizmus-svarstykles, kurias patys pasigaminę gilinosi, kurios mūsų turimos rudens gėrybės (vaisiai, daržovės, lapai ir pan.) sunkesnės/lengvesnės.
STEAM VEIKLA „RUDENINIS SKĖTIS“ 2023-10-06
priešmokyklinio ugdymo Pelėdžiukų“ grupėje ugdytiniai kartu su mokytojomis rinko gamtinę medžiagą, surinktais lapais ir uogomis dekoravo skėtį.
STEAM VEIKLA ,,LAVOS LEMPA“ 2023-10-06
Ikimokyklinės ,,Šnekučių“ grupės vaikai atliko eksperimentą ,,Lavos lempa“ – stebėjo, kaip sluoksniuojasi vanduo aliejus ir dažai. Įdėję vitaminą C stebėjo kylančius burbulus ir susimaišančias medžiagas. Gebėjo įvardinti, kad vitaminas c yra rūgštus, o aliejus riebus.
STEAM VEIKLA ,,LIETAUS LAŠELIS“ 2023-10-06
Ikimokyklinės ,,Šnekučių“ grupės vaikai atliko eksperimentą ,,Lietaus lašelis“- stebėjo, kaip per putas nusidažo vanduo, maišė dažus ir išgavo įvairius atspalvius.
STEAM VEIKLA „VAISTAŽOLIŲ TYRINĖJIMAS“ 2023-10-05
Ikimokyklinio ugdymo ,,Drugelių“ grupės vaikai su mokytojomis veiklos  lauke metu tyrinėjo pačių užsiaugintas vaistažoles. Padidinamuoju stiklu jas stebėjo, rinko informaciją kiek vaistažolių rado.

STEAM VEIKLA „KAP KAP LIETUTIS KAPSI“ veikla“2023-10-05

Ikimokyklinio ugdymo „Strakaliukų“ grupės ugdytiniai, panaudojant spalvotą vandenį, pipetes ir  vatos diskelius išbandė lietaus lašelių atsiradimą. Mokytoja A. Remeikienė pasakojo mažiesiems kaip lietaus lašeliai krenta iš debesėlių ir kaip susidaro balos ant žemės.
STEAM VEIKLA „SKĘSTA? PLAUKIA? 2023-10-05
Ikimokyklinės ,,Judručių” grupės vaikai atliko STEAM bandymą „Skęsta? Plaukia?” Bandymo tikslas – sužinoti ir išsiaiškinti kurios rudens gėrybės (daržovės ir vaisiai) vandenyje skęsta,o kurios ne. Daržovių ir vaisių turėjome pačių įvairiausių, tad pirmiausia vaikai susipažino su gėrybėmis, išsiaiškino jų pavadinimus, spalvas, aptarė dydį, svorį ir tada beliko pradėti eksperimentą! Vaikai su dideliu noru bei spindinčiomis iš smalsumo akimis, dėjo daržoves, vaisius į indus su vandeniu ir stebėjo kas vyksta. Buvo labai įdomu aiškintis ir žymėti rezultatus, kurios gėrybės išlieka vandens paviršiuje, o kurios nugrimzta į indų dugną. Daug teigiamų emocijų ir dar daugiau smalsumo sukėlęs eksperimentas.
STEAM VEIKLA „TYRINĖJU OBUOLĮ“ 2023-10-04
Ikimokyklinio ugdymo „Ežiukų“ grupės (2 m.) ugdytinius mokytoja R. Razgienė  pakvietė patyrinėti gražuolius obuoliukus. Ugdytiniai lygino obuolius pagal dydį, spalvą, formą. Taip pat stebėjo pjaustomą obuolį į dalis, per padidinimo stiklą tyrinėjo sėklytes, kotelį, ragavo minkštimą ir pan. Meninėje veikloje eksperimentavo su dažais atvaizduodami obuolio spalvas. Taip pat ugdytiniai dėliojo spalvų dėlionę, bandė skaičiuoti iki trijų, susipažino su sąvokomis didelis, mažas. Taigi ugdytiniai susipažino ir įtvirtino žinias aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, sakytinės kalbos, meninės raiškos, skaičiavimo ir matavimo srityse.

STEAM VEIKLA „SPALVOTŲ BURBULŲ VANDUO“  2023 09 20
Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės ugdytiniai su mokytoja J. Jankauskiene atliko eksperimentą su spalvomis, kurio metu vaikai spalvino vandenį ir džiaugėsi, kad pavyko jį nuspalvinti pasirinkta spalva. Po to visi aiškinosi kas sunkesnis vanduo ar aliejus. Vaikai teigė įvairiai. Kad patvirtinti teiginį, kad vanduo sunkesnis, vaikai  pylė aliejų į vandenį ir stebėjo, kad aliejus kilo į viršų. Po to bėrė druską ir stebėjo kaip kyla burbulai, nes aliejaus lašai kyla į viršų taip suformavo spalvotus burbulus.

STEAM SAVAITĖ „VELYKŲ MARGUČIAI“ 2023-04-03

Priešmokyklinio ugdymo „Kiškučių“ grupėje, balandžio 3-7 dienomis vyko pavasario STEAM savaitė. Ugdytiniai  spėjo mįslę apie kiaušinį, tyrinėjo jo sandarą (lukštas, baltymas, trynys), formą (ovalas). Išsiaiškinome kiaušinio naudą žmogaus organizmui. Atliko kūrybinį darbą „Velykinis Margutis“ panaudojant netradicinę medžiagą – burbulinę plėvelę.

Eksperimentas: „Skęsta ar plūduriuoja.“ Įdėjome kiaušinį į stiklainį su paprastu vandeniu. Kiaušinis nuskendo. Po to įbėrėme į vandenį kelis šaukštus druskos – kiaušinis plūduriavo vandens paviršiuje. Vaikai samprotavo. Paprastame vandenyje kiaušinis – skęsta, o vandenyje  prisotintame druska kiaušinis –  plūduriuoja.

Eksperimentas „Sidabrinis kiaušinis“. Šiam eksperimentui reikėjo žalio kiaušinio, žnyplių, žvakės, indo su vandeniu. Kiaušinį laikėme virš žvakės liepsnos kol kiaušinis aprūko suodžiais. Apsmilkusi kiaušinį atsargiai merkėme į vandenį. Vaikai buvo sužavėti tuo, ką išvydo. Kiaušinis vandenyje atrodė lyg sidabrinis. Tai optinė iliuzija. Ištraukus kiaušinį iš stiklainio, jis vėl  buvo juodas. Vaikai suprato, kad tarp vandens ir kiaušinio yra oro sluoksnis, vanduo neliečia lukšto. Atlikdami eksperimentus vaikai mokosi samprotauti ir diskutuoti, daro prielaidas ir jas patvirtina arba paneigia, kaupia asmeninę patirtį.

STEAM VEIKLA ,,KIRMĖLYTĖS NAMELIS“ 2023-09-29
Ikimokyklinio ugdymo „Šnekučių“ grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis atliko veiklą ,,Kirmėlytės namelis“- iš supjaustytų obuolių ir dantų krapštukų konstravo namelius, iš popieriaus lankstė kirmėlytes.
STEAM VEIKLA „STEBUKLINGAS ŽIEDELIS“ 2023-04-11
Ikimokyklinio ugdymo ,,Strakaliukų“ grupės vaikučiai su mokytoja A. Remeikiene vandenyje plukdė popierinius gėlių žiedelius. Vaikai stebėjo, kaip skleidžiasi iš popieriaus pagaminti ir sulankstyti žiedeliai.
STEAM VEIKLA „VELYKŲ MARGUTIS“ 2023-04-06

Ikimokyklinio ugdymo „Aitvarų“ grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis V. Kankalienė ir J. Roviene atliko bandymą su kiaušiniais. Pirma reikėjo atskirti virtus kiaušinius nuo nevirtų. Pavyko išsiaiškinti, kad virtas kiaušinis pasuktas sukasi ilgiau ir greičiau už nevirtą. Reikėjo įsitikinti ar ši išvada teisinga. Sietelio pagalba atskyrę nevirtų kiaušinių baltymą nuo trynio pasiruošėme kitai veiklai. Dekupažo technika (servetėlių ir kiaušinio baltymo pagalba) aplikavome „dinozauro“ kiaušinio lukštą padarytą iš gipsinio binto. Vaikai labai džiaugėsi savo atlikto darbo rezultatais.

STEAM VEIKLA „ČIR VIR VIR PAVASARIS“ 2023-03-07
Ikimokyklinio ugdymo ,,Strakaliukų“ grupės ugdytiniai naudodami  vatos diskelius ir diskutuodami ką galima dar pridėti, išgavo kūrybinį darbelį ,,Paukšteliai“.
STEAM VEIKLA „TVARUS PLASTIKO NAUDOJIMAS“ 2023-02-21
Ikimokyklinio ugdymo ,,Kodėlčiukų“ grupės vaikai po diskusijos kaip galima panaudoti antrines žaliavas, ėmėsi darbų, atliko eksperimentą su plastikos maišeliais. Šio eksperimento tikslas- panaudojant plastikinius maišelius ir didelį karštį ( lygintuvą) sukurti paveikslus. Pirmiausia vaikai su auklėtoja aptarė kaip reikia saugiai elgtis su elektros prietaisais. Po to prasidėjo kūrybinis procesas. Vaikai labai susidomėjo šia veikla, nes rezultatai buvo nenuspėjami. Kiekvienas savo darbe įžvelgė objektą, jo grožį. Apibendrinant veiklą galima teigti, kad panaudojus antrines žaliavas, galime sukurti nuostabius darbelius, kurie teikia gerų emocijų ir motyvuoja vaikus kurti.
STEAM VEIKLA „LIEJAME PIRŠTUKAIS SPALVAS“ 2023-02-17
Ikimokyklinės ,,Srakaliukų“ grupės vaikai kartu su mokytoja Angele, atliekant kūrybines užduotėles dažniausiai renkasi įvairias dailės priemones pieštukus, teptukus, kreideles, tačiau šią kūrybinę užduotį bandė atlikti pirštukais. Įdėję lapo trafaretą į įmautę ir įpurškė keletą spalvų guašo. Toliau visa tai ugdytiniai stumdė pirštukais, norėdami išgauti kokį tai objektą. Diskutuodami apie tai ką jie išgavo, atsakymai buvo įvairūs: gėlė, namas, debesis, žemė ir t.t. Rezultatas nuostabus, o pirštukai turi darbo.
STEAM VEIKLA „LEKIA ROGUTĖS NUO KALNIUKO“ 2023-02-10
Ikimokyklinės „Šnekučių“ grupės vaikai kalbėdami apie žiemos pramogas, net tik jas išbandė, bet ir atliko kūrybinius darbus.
STEAM VEIKLA „VĖLIAVOS SPALVOS“ 2023-02-10
Atlikdami STEAM veiklas „Šnekučių“ grupės ugdytiniai įtvirtino Lietuvos vėliavos spalvas, susipažino su raidelėmis, kartojo savo miesto pavadinimą. Ugdėsi tyrinėjimo, aplinkos pažinimo, sakytinės ir rašytinės kalbos, meninės raiškos sritys, lavėjo komunikavimo, spalvų pažinimo, klijavimo, spalvinimo, konstravimo įgūdžiai.
STEAM VEIKLA „PŪGA“ 2023-02-09
Ikimokyklinio ugdymo „Šnekučių“ grupės STEAM veikla „Pūga“. Panaudodami mėlynu guašu dažytą vandenį, pipetes, šiaudelius (kokteilių) ir popieriaus lapą pabandėme sukurti pūgą. Pirmiausiai lašinome pipetėmis dažytą vandenį, vėliau jį pūtėme šiaudeliais, kol visas lapas nusitaškė mėlynai, tada pripiešėme linksmų vaikučių lekiančių nuo kalnelio rogutėmis. Ugdėsi aplinkos pažinimo, sakytinės kalbos, tyrinėjimo, mokėjimo mokytis sritys. Lavėjo pūtimo, smulkiosios motorikos įgūdžiai.


STEAM VEIKLA „KELIAUJANČIOS SPALVOS“ 2023-02-08

Atkeliavusi žiemužė visus pakvietė per STEAM veiklas tyrinėti sniego ir ledo savybes. Lopšelio-darželio “Ąžuoliukas” „Šnekučių“ grupės ugdytiniai mielai tyrinėjo ir atliko keletą eksperimentų. Mažieji tyrinėtojai išbandė daugelį veiklų: piešė, rašė ant sniego paklotės, liejo spalvas, statė pilis, spalvino sniegą, tirpdė ledą, lipdė besmegenius, gamino iš antrinių žaliavų eglutes, stebėjo „keliaujančias spalvas“. Atlikę bandymus, stebėjimus vaikai mokėsi daryti išvadas bei apibendrinimus. Sukaupta daug gamtos tyrinėtojų veiklų bei patirta žiemiškų emocijų.

STEAM VEIKLA „ŠIRDELĖ LIETUVAI“ 2023-02-13
Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės vaikai kartu su mokytojomis dalyvaudami priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo vaikams skirtame projekte ,,Širdelė Lietuvai“ atliko Steam bandymą ir pagamino širdeles. Vaikai, jau iškirptų širdelių, dėliojo krepinį popierių, jį purškė su vandeniu, o nuimdami nuo širdelių stebėjo, kaip krepinis popierius nudažė jų širdeles.
STEAM VEIKLA „SNIEGO GAMYBA“ 2023-02-10
Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupės vaikai kartu su mokytojomis nusprendė pasigaminti sniego grupėje. Sumaišėme krakmolą ir skutimuisi skirtas putas. Maišėme, minkėme kol pradėjo lipti rankose ir tapo kaip tikras sniegas iš kurioje nulipdėme Besmegenius! Tad vaikai ne tik linksmai praleido dieną, bet ir suprato, kad sumaišant įvairias medžiagas jos keičia savybes.
STEAM VEIKLA „GEOMETRINĖS FIGŪROS“ 2023-02-09
Ikimokyklinio ugdymo „Drugelių“ grupėje mokytojos kalbėdamos su vaikais apie STEAM, aiškinosi ką reiškia šios raidės.  Akronimo raidė M reiškia matematika ir matematikos dalis yra geometrija. Aptarę geometrines figūras jas išsirikę vaikai lauke išbandė ar pavyksta jas nupiešti bei nuspalvinti ant sniego. Vaikai labai džiaugėsi, jog pavyko sniege pavaizduoti norimas figūras, o iš jų ir objektus.
STEAM VEIKLA „ŽALUOJANTI LIETUVA“ 2023-02-08
Ikimokyklinio ugdymo ,,Drugelių“ grupės ugdytiniai kartu su grupės mokytojomis dalyvaudami respublikiniame ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų STEAM projekte ,,Žaliuojanti Lietuva“ sukūrė žemėlapį, jį apipavidalino bei pasėjo pipirinę. Vaikai stebės, prižiūrės ir lauks kada išdygs pipirinė.
STEAM VEIKLA „TRISPALVĖS LEDO PILYS“ 2023-02-07
Ikimokyklinio ugdymo „Judručių“ grupės ugdytiniai kartu su mokytoja S. Černaite atliko eksperimentą. Eksperimento tikslas: skatinti vaikus tyrinėti, eksperimentuoti, kurti. Eksperimentui naudojome vandenį, formeles, guašą. Vaikai guašu nudažė vandenį, pylė į formeles. Paruoštas formeles išnešėme į lauką ir palikome per naktį, kad vanduo užšaltų. Kitą dieną užšalusius ledukus atnešėme į grupę ir stebėjome, kas vyksta. Stebėjome ledo pasikeitimus čia ir dabar, po valandos, po kelių. Veiklos metu, vaikai susipažino su sąvokomis: vanduo, šlapias, šaltas, ledas. Stebėjome kaip spalvos nudažo vandenį, vandens virsmą ledu ir atvirkštinį variantą – ištirpusio ledo virsmą vandeniu. Vaikams daug smalsumo sukelia žaidimai su vandeniu. Šios veiklos metu tobulėjo ne viena kompetencija.

TEAM VEIKLA „KITŲ KRAŠTŲ ŽMONIŲ BŪSTAI“ 2023-01-19

Priešmokyklinio ugdymo „Kiškučių“ grupės ugdytiniai konstravo vigvamus – Šiaurės Amerikos indėnų genčių būstus. Pasirinkto būsto statybai vaikai panaudojo pagaliukus, virves, segtukus, pledus, pagalves, nebereikalingas antklodes, paklodes. Komandinio darbo metu vaikai tarėsi, dalijosi savo sumanymais, idėjomis. Judėdami, veikdami stengėsi būti atsargiais, elgtis saugiai. Vaikai, pagal galimybes bandė sukurti ir „namų interjerą“. Veikdami kartu lavėja bendradarbiavimo ir bendravimo įgūdžiai, kritinis mąstymas, stiprėja pasitikėjimo savimi jausmas. Vaikai patyrė kūrybos džiaugsmą. Visą „statybos“ kūrybos procesą vainikavo indėnų šokis.

STEAM VEIKLA „ŠILTAS AR ŠALTAS“ 2023-01-27
Ikimokyklinio ugdymo ,,Naminukų“ grupės ugdytiniai atliko eksperimentą, kuriam buvo reikalingi 3 dubenėliai su karštu, lediniu ir drungnu vandeniu. Vaikai nardino pirštukus į karštą vandenį, kitą į šaltą, tuomet ištraukus pakratė ir panardino į drungną vandenį. Vaikų buvo klausiama, ką jie jaučia? Vieni sakė, kad karšta, kiti, kad šalta. Mokytoja paaiškino, kad įkaitusiai rankai vanduo atrodo šaltas, o atšąlusiai rankai- kad šiltas. Vienu atveju šiluma atiduodama, kitu atveju šiluma gaunama.

STEAM VEIKLA „TRIUKAS SU LEDO KUBELIU“ 2023-01-26
Ikimokyklinio ugdymo ,,Naminukų“ grupės ugdytiniai Steam veiklą, kurioje panaudojo ledo kubelį, stiklinę su šaltu vandeniu, storą siūlą, druską. Į vandenį reikėjo įmesti leduką, ant jo užmesti siūlą ir toje vietoj, kur siūlas, ant ledo kubelio paberti druskos. Virvelė prišąlo ir ja buvo galima ištraukti leduką iš vandens. Mokytoja paaiškino, kad druska sumažina vandens užšąlimo temperatūrą, dėl to paviršius šiek tiek atitirpsta. Ledui vėl šąlant prie jo prišąla ir virvelė.

STEAM VEIKLA „DEBESŲ SUSIDARYMAS“ 2023-01-25

Ikimokyklinio ugdymo ,,Naminukų“ grupės ugdytiniai atliko eksperimentą, kuriam buvo reikalingi ledo kubeliai ir karštas vanduo. Laikant ledą virš vandens garų susidarė plevenančių ore mažyčių vandens lašų debesis. Vaikai stebėjosi kaip tai vyksta.

STEAM VEIKLA „LEDKALNIS“ 2023-02-24 
Ikimokyklinio ugdymo ,,Naminukų“ grupės ugdytiniai atliko eksperimentą, kuriam reikėjo šių priemonių: ledo gabalo ir šilto vandens, flomasterio. Eiga: reikėjo pamerkti „ledkalnį“ į vandenį ir pažymėti indo sienelėje vandens lygį. Iš pradžių ledo gabalas pluduriuoje, o didžioji jo dalis panirusi. Ledo gabalui ištirpus , vanduo neišbėga pro dubens kraštus, jo lygis lieka toks pat. Vaikams buvo paaiškinta, kad ledo tankis mažesnis, o tūris didesnis negu vandens. Kai ledas ištirpsta vandens tankis padidėja, o tūris sumažėja.

STEAM VEIKLA  „TAI ŠILTAS AR ŠALTAS?“ 2023-01-24

Ikimokyklinio ugdymo „Aitvarų “ grupės ugdytiniai atliko eksperimentą, kurio metu spėliojo, kokiame vandenyje (šiltame ar šaltame) greičiau ištirps dažai. Diskutavo, darė išvadas ir jas pažymėjo stebėjimo lape. Tuo pačiu tobulino komandinio darbo įgūdžius.

STEAM VEIKLA ,,LEDO DEFORMACIJA“ 2023-01-23
Ikimokyklinio ugdymo ,,Naminukų“ grupės ugdytiniai atliko bandymą su smulkintais ledukais, plastikiniu buteliu su kamščiu ir piltuvėliu. Vaikai pylė ledukus į butelį. Pripylus butelį ledukų jį užsuko kamšteliu. Butelys pradėjo deformuotis. Mokytoja Kristina Vertelienė vaikams paaiškino, kad butelio viduje atšąla oras, o išorėje esantis šiltas oras spaudžia butelio sieneles ir jos deformuojasi.

STEAM VEIKLA „ŽODELIS AČIŪ“ 2023-01-12

Ikimokyklinio ugdymo „Šnekučių“ grupės ugdytiniai eksperimentuodami ir žaisdami ir atlikdami Steam veiklą su „kinetiniu“ smėliuku, paminėjo  Tarptautinę „Ačiū“ dieną. Ugdytiniai kūrybiškai įsitraukė į tyrinėjimo veiklą, gamino bokštelius, žaidė. Lavino aplinkos pažinimo, sakytinės ir rašytinės kalbos, tyrinėjimo, kūrybiškumo ugdymosi sritis.

STEAM VEIKLA  „KUR SLEPIASI RAIDĖS?“ 2022-12-20
Priešmokyklinio ugdymo „Kiškučių“ grupės ugdytiniai darželio aikštelėje stebėjo aplinką ir įžvelgė raides netikėčiausiose vietose. Pasiskirstę grupelėmis, poromis ir individualiai, vaikai pradėjo „raidžių medžioklę“ Vaikai pastebėjo, kad daiktai, augalai, statiniai savo forma primena konkrečias raides. „Pasislėpusias“ raides vaikai fiksavo išmaniuoju telefonu su fotografavimo funkcija. Ugdytiniai analizavo, lygino daiktų, augalų, statinių ir raidžių formų panašumus, dydį, erdvinę padėtį. Vaikams lavėjo gebėjimas kūrybiškai pažvelgti į užduotį. Tyrinėdami aplinką vaikai patiria pažinimo džiaugsmą ir malonumą.

STEAM VEIKLA „TOLERANCIJOS NAMAI“ 2022-11-16

Minint Tarptautinę Tolerancijos dieną, priešmokyklinio ugdymo „Kiškučių“ grupės ugdytiniai statė namus iš kartoninių dėžių. Vaikai išbandė savo inžinerinius, konstrukcinius gebėjimus. Aktyviai dalyvavo veikloje: tarėsi, veikė kartu su kitais, dalijosi savo sumanymais, idėjomis, kaip modeliuoti procesą. Konstruodami, statydami vaikai imitavo profesijų veiklą: statybininko, dažytojo, dekoruotojo. Darė užrašus ant namų. Vaikai bendraudami ir bendradarbiaudami patyrė kūrybos džiaugsmą, pasitikėjimą savimi.

STEAM VEIKLA „RUDENS GĖRYBIŲ SRIUBA“ 2022-10-20

Ikimokyklinės „Šnekučių“ grupės STEAM veiklos su rudens gėrybėmis. Vaikai tyrinėjo įvairias daržoves, lygino, skaičiavo, įvardino, spalvino, kirpo, klijavo – „dėjo“ į puodą, „virė“ daržovių sriubą. Lukšteno pupeles, skaičiavo, dėliojo. Šventės metu padėjo grybui Baravykui, kiškis Piškis – Austėja ir visi vaikai, virti daržovių sriubą ir atrinko daržoves, ką galima dėti, o ko ne. Stebėjome, kurios daržovės plūduriuoja, o kurios skęsta. Padarėme išvadą, kad sunkios daržovės skęsta, o lengvos, tuščiavidurės – ne.

STEAM VEIKLA ,,RUDENINIS KIRMĖLIUKAS“ 2022-10-19

Rudenėjančiomis spalvomis nusidažę medžiai pakvietė „Šnekučių“ grupės vaikus į pažintinę – tiriamąją veiklą. Ugdytiniai prisirinko ir tyrinėjo medžių lapus. Juos lygino pagal formą, dydį, spalvą. Taip vaikai ne tik įsiminė medžių pavadinimus: šermukšnis, klevas, kaštonas, bet savo žaidimų aikštelėje pasigamino linksmą kirmėliuką. Vieni rinko, kiti laikė maišelius ir dėjo ten lapus, kiti klijavo kojas ir gamino kirmėliukui veiduką. Džiaugėsi ne tik patys vaikai, bet ir jų tėveliai.

 STEAM VEIKLA „DAŽYMAS AUGALAIS“ 2022-10-12

Ikimokyklinio ugdymo „Aitvarų“ grupės ugdytiniai atliko Steam veiklą, kurios Tikslas – susipažinti su dažymu augalais, išbandyti ir pajusti kūrybos džiaugsmą. Pajusti gamtą ir pasinaudoti konkretaus jo meto dovanomis. Vaikai ant medžiaginio maišelio dalies išdėliojami įvairūs augalai ir gėlės, kitą maišelio dalį perlenkus uždengia išdėliotais augalais. Paėmus plaktuką arba akmenuką mušama tol, kola pasirodys spalva. Kai ant maišelio pasirodo spalva ir augalų siluetai iš lėto atidengiamas ir nurenkami augalų likučiai. Vaikai sužinojo, kad augalais galima dažyti audinius. Gėrėjosi gautu rezultatu. Maišelis gavosi labai spalvingas ir originalus.

STEAM VEIKLA „RIEŠUTĖLIAI RIEŠUTAI“ 2022-10-13

Ikimokyklinio ugdymo „Aitvarų“ grupės ugdytiniai atliko Steam veiklą, kurios tikslas – supažindinti vaikus su skirtingų rūšių riešutais, atrasti jų skirtumus ir panašumus. Viename dideliame inde pateiktus skirtingus riešutus vaikai rūšiavo, po to juos svėrė, lygino jų dydį, formą, kiekį. Mokėsi riešutų pavadinimus. Žaidė didaktinį žaidimą „Riešutai“. Vaikai tyrinėdami skirtingų rūšių riešutus prisiminė ir išmoko jų pavadinimus, nusakė kaip jie atrodo, jų skirtumus ir panašumus, kur auga.

STEAM VEIKLA „DEGUSTACIJA“ 2022-10-14

Ikimokyklinio ugdymo „Aitvarų“ grupės ugdytiniai atliko Steam veiklą, kurios tikslas – skatinti vaikus tyrinėti, atrasti, formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius. Mokytojus atneštu atneštus vaisius ir uogas vaikai apžiūrinėjo, uostė, bandė apibūdinti jų spalvą, atpažinti, pasakyti pavadinimą.  Po to vaisius ir uogas užpiltas vandeniu  stebėjo ar pasikeitė vandens spalva ir kvapas, ragavo. Vėliau palygino vandens spalvą ir skonį sutrintų vaisių ir uogų. Vaikai atlikdami bandymą  stebėjo kaip pasikeitė vanduo sutrynus uogas ir vaisius, praplėtė savo žinias apie juos supantį pasaulį, mokėsi bendradarbiauti. Bandymų metu formuojami jų sveikos gyvensenos įgūdžiai.

STEAM VEIKLA „RUDENS SPALVOS“ 20210-10-14

Priešmokyklinio ugdymo ,,Pelėdžiukų’ grupės ugdytiniai atliko bandymus sąvokų įtvirtinimui trumpas – ilgas, storas – plonas, mažas – didelis, sunkus-lengvas. Gamtinių medžiagų pagalba diskutavo, lygino ir išsikėlė hipotezę: ar svoris priklauso nuo ilgio. Vaikai teigė, kad jeigu lapas didelis, tai bus jis sunkus. Pamatavę ir pasvėrę padarė išvadą, kad svoris nepriklauso nuo dydžio.

STEAM VEIKLA „SPALVOTI KOPŪSTO LAPAI“ 2022-10-14

Priešmokyklinio ugdymo grupės „Kiškučiai‘‘ ugdytiniai atliko eksperimentą „Spalvoti kopūsto lapai“. Prieš eksperimentą vaikai išsiaiškino, kam reikalingas vanduo, apžiūrėjo ir tyrinėjo kopūsto lapus. Vaikams buvo užduotas klausimas: „Kaip manote, kas atsitiks su lapais?“ Ugdytiniai pateikė savo spėjimą (kopūsto lapai nusidažys). Eksperimentui atlikti buvo panaudoti  keturi skaidrūs indelius. Į kiekvieną indelį buvo įlašinta skirtingos spalvos maistinių dažų. į šiuos indus su tirpalais vaikai įmerkė po vieną kopūsto lapą ir padėjo ant palangės. Po pietų miego vaikai pastebėjo, kad kopūsto lapai nuo apačios pradėjo keisti spalvą. Vaikų spėjimas pasitvirtino. Ugdytiniai padarė išvadą, kad spalvotas vanduo juda pro kapiliarus (gysleles) į viršų ir taip nusidažo kopūsto lapai. Vadinasi augalai geria vandenį, kaip ir visa gyvoji gamta.

STEAM VEIKLA ,,LIETUVOS SPALVOS LĖKŠTĖJE“ 2022-02-14

Ikimokyklinės ,,Šnekučių“ grupės ugdytiniai, pasirinkdami tris spalvas: geltona, žalia ir raudona, kūrė Lietuvos spalvas lėkštėje.

STEAM VEIKLA ,,SENIO BESMEGENIO-BRŠKUČIAI“ 2022-02-10

Ikimokyklinės ,,Šnekučių“ grupės ugdytiniai ruošiasi artėjančiai Užgavėnių šventei ir gamino barškučius, pasirenkant netradicines medžiagas.

STEAM VEIKLA „KAIP PRAILGINTI NUSKINTOS GĖLĖS GYVENIMĄ?“ 2022-02-07

Ikimokyklinėje „Šnekučių“ grupėje ugdytiniai kartu su auklėtojomis atliko bandymą su skintomis gėlėmis. Ugdytinio Viliaus mama padovanojo tulpių puokštę, savaitę džiugino vaikučius, bet gaila buvo su jomis atsisveikinti, nutarėme užšaldyti. Tyrinėjome ledo savybes, stebėjome kas nutinka pašildžius, skaičiavome, įtvirtinome spalvas, plėtėme kalbos įgūdžius(šaltas – karštas).

STEAM VEIKLA „ATRANDAME LIETUVĄ KITAIP“ 2022-02-02

Ikimokyklinės ,,Aitvarų grupės ugdytiniams buvo pasiūlyta atlikti eksperimentą su muilo burbulais, juos pasigaminant patiems. Auklėtoja vaikų klausė: kaip Jūs manote kokių medžiagų reikėtų gaminant muilo burbulus? Visi atsakė, kad pirmiausia vandens. Paklausus, o ko reikėtų, kad vanduo putotų? Iš vaikų sulaukta visokių teiginių: muilo, skysto muilo, šampūno, indų ploviklio. Buvo bandoma išgauti muilo burbulus iš visų vaikų pasiūlytų medžiagų. Maišant vandenį su kiekviena medžiaga ir bandant šiaudeliais pūsti, išgaunant burbulus, geriausiai pavyko išgauti iš vandens sumaišyto su skystu muilu. Po to vaikams buvo pasiūlyta į vandenį, sumaišytą su skystu muilu įpilti trijų spalvų dažus- žalią, geltoną ir raudoną. Įmaišius dažų ir pučiant šiaudeliu inde esantį skystį, suputojo graži trispalvė.

STEAM VEIKLA „SNIEGO SENIAI BESMEGENIAI“ 2022-02-01

„Šnekučių“ grupės vaikučiai kartu su auklėtojomis diskutavo apie žiemą, jos požymius, sniegą jo savybes. Vaikams buvo pasiūlyta kurti sniego senius besmegenius iš antrinių žaliavų ir parsinešto iš lauko sniego. Vaikai pasiskirstę į grupeles diskutavo, stebėjo, statė, aiškinosi dėl iškilusių problemų atliekant vienokią ar kitokią veiklą.

STEAM VEIKLA „PARAŠYKIME KITAIP“ 2022-01-31

Kaip knygose atsiranda raidės? Šį klausimą aiškinosi ikimokyklinės ,,Naminukų“ grupės vaikučiai, bandydami  monotipijos būdą- spaudos technologiją, kuria yra padaromas  atspaudas. Kiekvienam vaikui prireikė:  putplasčio lentelės ir  pieštuko. Atspaudui reikalingas buvo stiklas, volelis ir  spaustuviniai dažai (vandens pagrindu). Vaikams buvo duotos putplasčio lentelės su  raidžių piešiniais. Jie spaudinėjo taškelius, brūkšnelius ir taip sukūrė raižinius. Tuomet voleliu padengę lentelę dažais, uždengę popieriaus lapu, spaudė delnais. Įdomus pastebėjimas- kai kurių raidžių  vaizdo dešinė ir kairė atspaude  susikeitė vietomis. Vaikus ši veikla labai sudomino ir įtraukė į kūrybos procesą.

STEAM VEIKLA ,,BANDYMAI SU DRUSKA“ 2022-01-27

Ikimokyklinėje „Kiškučių“ grupėje auklėtoja kartu  su vaikais išsiaiškino druskos savybes: maisto produktas, balti kristalai, tirpsta vandenyje. Skanavo sūrų vandenį, tyrinėjo druską per didinimo stiklą. Atliko eksperimentą su žaliais kiaušiniais. Vaikai samprotavo, padarė išvadą, kad paprastame vandenyje kiaušinis skęsta, o vandenyje su druska – plūduriuoja. Ugdytiniai atliko kūrybinį darbą ‚Snaigė“ – piešimas druska ir akvarele. Ant lapo klijais vaikai piešė snaigę, po to bėrė druskos. Kai piešinys buvo padengtas druska, spalvino teptukais. Dažai gražiai įsilieja į druską, taip išgaunant įvairias spalvas.

STEAM VEIKLA „SNIEGAS-VANDUO+LEDAS“ 2022-01-27

Priešmokyklinės ,,Drugelių“ grupės ugdytiniai visą savaitę skyrė tyrinėjimams su sniegu ir vandeniu. Vaikai įdėmiai tyrinėjo sniegą, kuris tirpsta ir pavirsta į vandenį, o šaldomas virsta ledu. Stebėdami, kaip sniegas virsta vandeniu, vaikai pastebėjo, kad jis pilnas nešvarumų. Tuomet vyko diskusija: iš kur atsiranda tiek nešvarumų? Ar galima tokį vandenį naudoti maistui? Kokiu būdu būtų galima nešvarumus pašalinti? Po to vaikai ištirpusį sniegą matavo talpoje. Visą tirpimo procesą vaikai kartu su auklėtoja fiksavo popieriaus lape. Po to vanduo buvo supiltas atgal į maišelį ir išneštas į lauką stebėjimui kas vyks toliau. Po kurio laiko pastebėjome, kad vanduo pavirto į ledą. Toliau vaikai aiškinosi ledo savybes.  Auklėtoja su vaikais stebėjo video medžiagą ,,Mikropasaulis: vienos snaigės gyvenimo istorija“ ir išsiaiškino, kad ledo susidarymas vandens telkiniuose priklauso nuo klimato, metų laiko, vandens apykaitos.

STEAM VEIKLA ,,SPALVOTAS SNIEGAS“ 2022-01-27

STEAM veiklai idėja ,,Naminukų“ grupėje kilo iš vaikų iniciatyvos. Kalbėdami su vaikais apie sniegą, ledą, vandenį, t.y. skirtingas vandens būsenas.
Ryto rato pokalbis:
– Vaikai, o iš kur ant balučių atsiranda ledas?
– Jeigu sušals nosytė, tai turi būti namuose, nes pradedi sirgt.
– Gali būti ir taip. O vis dėlto, kaip ant balučių atsiranda ledas?
– Tai užpiltas vanduo…reikia uždėti druskos ir tada nebus slidu!
– Taip, druską barsto ant ledo, kad nebūtų slidus. Bet kaip tas ledas atsiranda?
GALVOJA VISI…
– Iš vėjo!
– Iš šalčio!
– Pagaliau išsiaiškinom 🙂 . O ar galima piešti ant sniego?
– NE, negalima.

– Pabandom?
– TAIP! Pasirodo kiek galima daug įdomaus atrasti žiemos metu.

STEAM VEIKLA „SNIEGO GNIŪŽTĖS“ 2022-01-26

Mažieji ,,Žvirbliukų“ ugdytiniai kartu su auklėtoja A. Balčiūnaite atliko veiklą su sniego gniūžtėmis ir spalvomis. Pirmiausia išsiaiškinę gniūžčių formą, spalvą, palyginę dydį, suskaičiavę kiek gniūžčių iš lauko parnešė dėdė Romanas (darželio kiemsargis) kibo visi į kūrybinį procesą. Vaikai liejo dažus ant gniūžčių, dažė teptukais pasirinkdami  tris spalvos – geltona, žalia, raudona.  Vaikų buvo klausiama ką jie jaučia liesdami sniego gniūžtes? Daugelis vaikų atsakė, kad jos šaltos. Taip- atsakė auklėtoja, tai viena iš sniego savybių. Vaikams labai patiko veikla ir sukėlė daug džiugių emocijų.

STEAM VEIKLA ,,PILIS SU TUNELIU SNIEGO TRASAI“ 2022-01-26

,,Naminukų“ grupei STEAM veiklai įkvėpimo šaltinis buvo – pasaka „Trolių mumių slėnio sniego pilis“. Istorija tokia, kad į Muminuko ir Snifo pastatytą  sniego pilį, atsitrenkė nuo kalno su slidėmis besileidžiantis Hemulis. Ką daryti? Muminukui šovė puiki mintis- pilyje padaryti tunelį besileidžiantiems trasa. Argi ne puiki idėja? Tad šią dieną vaikai kartu su auklėtoja išbandė savo inžinierių ir projektuotojų gebėjimus statydami pilį su arkiniu skliautu.
Pasirinkę statybinei medžiagai putplastį, o sujungimams medinius krapštukus ir aptarę kiek, kokio dydžio detalių reikės visi kibo į darbus.  Konstruojant vienam vaikui stipriau paspaudus lūžo putplasčio detalė. Problemos sprendimo klausimas: pagalvokime, kaip dabar galima sutvarkyti? Vaikai pasiūlė sujungti lūžusias dalis su mediniais smeigtukais. Naudingi pastebėjimai: pilies su arkiniu skliautu statymui  reikia skaičiavimo, matavimo gebėjimų, atidumo  ir atsargumo.

 

STEAM VEIKLA „ŽIEMOS PATIRTYS“ 2022-01-26

Ikimokyklinės ,,Kačiukų“ grupės ugdytiniai kartu su auklėtojomis aiškinosi kokie paukšteliai žiemoja žiemą, kaip jiems galima padėti šaltuoju metu. Išsiaiškinę kokį maistą ir kokie paukšteliai mėgsta (saulėgrąžos, įvairios kruopos , riešutai , lašiniai) su vaikais buvo nutarta, kad jie lesalo atsineš iš namų ir tuomet bus galima įdėti maistą paukšteliams į lesyklėles. Sekančią dieną vaikai ir auklėtojos atsinešė lesalo, jo pridėjo, pribėrė į lesyklėles ir savaitės eigoje stebėjo, kokie paukšteliai lankosi lesyklėlėse. Taip pat tyrinėjo vaikučiai sniegą, ledą, tiek lauke, tiek grupėje. Pabėrę druskos stebėjo, kaip tirpsta sniegas. Pasivaikščiojimų lauke metu aiškinosi paviršių savybes, ant kurio paviršiaus slidesnis. Vaikai išbandę sniegu padengtą plotą ir padengtą ledu. Visi nusprendė, kad paviršius slidesnis, kuris padengtas ledu. Vaikai aiškinosi kaip reikėtų sumažinti paviršiaus slidumą žiemą. Auklėtoja vaikams parodė medžiagas: smėlį ir druską ir pasiūlė atlikti bandymą. Į vieną indą ant sniego užberti druskos, o ant kitame inde esančio sniego smėlio ir stebėti, kuriame inde sniegas ištirps greičiau. Vaikai stebėjo tirpstantį sniegą ir suprato, kad sniegas ant kurio buvo užberta druska ištirpo greičiau. Po to vaikai su padidinamaisiais stiklais tyrinėjo sniegą, vandenį ir pastebėjo, kad ištirpęs sniegas ir virtęs vandeniu nešvarus. Tai vaikams buvo apaiškinta, kad tie nešvarumai atsiranda iš aplinkos ir toks vanduo naudoti yra netinkamas.

STEAM VEIKLA „LEDO RUTULIAI“ 2022-01-25

Ikimokyklinės „Aitvarų“ grupės ugdytiniai stebėjo, tyrinėjo sniegą ir ledą, aiškinosi jų savybes. Šaldė vandenį balionuose, darė bandymus su sušalusiu ledu ir sniegu. „Ledo rutuliai“- vaikai tyrinėjo ledo savybes: šaltas, bespalvis, kietas, tirpsta, galima spalvinti dažais. Taip pat vaikai svarstė: „O kas atsitiks jei vandens pripilsim į balionus ir  išnešime į lauką? “  Ogi pamatė, kad vanduo virto ledu. Dažė juos dažais, stebėjo kaip tirpsta apibėrus druska, pilant vandenį, ir vieną rutulį palikus lauke. Vaikai taip pat tyrinėjo sniegą, bei jo savybes. Lietė sniegą, apibūdino jo spalvą, jis šaltas ir ant šiltų delniukų greitai ištirpsta. Pamatė, kad ištirpęs sniegas nešvarus ir padarė išvadą, kad sniego lauke neberagaus. Grupėje gamino dirbtinį sniegą, iš kurio lipdė besmegenius, statė statinius iš nulipdytų rutulių.

STEAM VEIKLA „LEDAI“ 2022-01-25

Atliekant bandymą ,,Naminukų“ grupėje reikėjo  2 indelių – didesnio  ir mažesnio, verdančio vandens, šokolado, banano, šakutės.  Vaikai su auklėtoja į didesnį indą įpylė verdančio vandens ir įstatė į mažesnį indą. Subėrę smulkintą šokoladą, maišė, kol šis išsilydė. Tada  užsivėrę bananą ant pagaliuko merkė į šokoladą. Vaikams buvo pateiktas klausimas: kaip galėtume pavadinti šį patiekalą? Iš vaikų lūpų buvo visokių atsakymų. Vieni sakė, kad tai šaltas skanėstas, kiti, kad šaldytas saldainis. Tačiau, auklėtoja paklausė: o kaip galima pavadinti skanėstą, kuris užšaldomas? Keletas vaikų pasakė, kad tai ledai, nes kai pagamino reikėjo  atšaldyti lauke ant palangės.
Auklėtojos paaiškinimas vaikams: karštas vanduo skleidžia šilumą. Galima patikrinti piršto galiuku: ištirpęs  šokoladas šiltas- kūno temperatūros. Jei delne laikytume šokoladinį saldainį, jis imtų lydytis  ir tepti.  Bandėme išlydyti pieninį ir baltąjį šokoladus, tačiau jie buvo klampūs ir gumuliuoti.
Naudingi pastebėjimai: Bandymui tiktų obuolys, nes bananas nuo pagaliuko labai krenta. Šakutė geriau laiko negu pagaliukas. Kol šokoladas stingsta geriau, kad nesiliestų prie indo, nes prikibs.

STEAM VEIKLA ,,ŠIAURĖS PAŠVAISTĖ“ 2022-01-24 

Ikimokyklinės ,,Naminukų“ grupės vaikai kartu su auklėtoja K. Verteliene atliko bandymą, kuriam prireikė: kompaktinio disko, ritinėlio su langeliu ir įpjova.  Vaikams buvo pasiūlyta pažiūrėti  pro iškirptą langelį, viršuje uždengiant pirštais, taip, kad būtų tarpeliai. Buvo keliamas klausimai: Kas vyksta? Ką pastebėjote? Vaikai teigė, kad matė įvairias spalvas. Toliau kilo klausimas: Į ką panašios spalvos? Keletas vaikų įvardijo, kad panašu į vaivorykštę. Toliau sekė auklėtojos paaiškinimas kas įvyko: diskas įvairiomis kryptimis atspindėjo pro pirštų tarpelius į tamsų ritinėlį patekusius baltus saulės spindulius, todėl balta šviesa buvo  išskaidyta  į ją sudarančias spalvas ir ant disko matėsi vaivorykštės gabalėlis.

STEAM VEIKLA „OBUOLYS-NE TIK MAISTUI“

Priešmokyklinės „Pelėdžiukų“ grupės ugdytiniams buvo mestas iššūkis – kaip panaudoti maistui jau netinkamus obuolius? Vaikai labai greitai pasiūlė spendimą – perpjauti obuolius pusiau ir naudoti juos kaip atspaudus kuriant piešinius. Aš pasiūliau vaikams pasidaryti laivelius. Kiekvieno vaiko obuolį  padalijome į dvi lygias dalis (perpjovėm pusiau). Naudodami vieną obuolio pusę ir guašo dažus vaikai sukūrė anspaudų piešinius. Kitą obuolio pusę vaikai panaudojo išėję į lauką. Jie  prisirinko medžių lapų ir kiekvienas vaikas pasigamino – sukūrė savo obuolinį ,,laivelį”. Labai smagu  buvo vandenyje kelti bangas, pūsti į bures ir taip plukdyti laivelius, organizuoti jų plaukimo lenktynes. Vaikai ne tik džiaugėsi savo laiveliais, bet ir patyriminio ugdymo dėka sužinojo, kad obuoliai yra lengvesni už vandenį, todėl jie plaukia, o ne skęsta.

STEAM VEIKLA ,,SPALVOTI STEBUKLINGI BURBULIUKAI“

Priešmokyklinės ,,Drugelių“ grupės vaikai kartu su priešmokyklinio ugdymo vyresniąja pedagoge Justina Jankauskiene tyrinėjo spalvotuosius burbuliukus, kurie užpylus vandens padidėjo. Vaikai stebėjo, kaip jie ,,auga“, juos lietė, skaičiavo bei su jais žaidė ant šviesos stalo. Taip pat Tolerancijos dienai skirtose veiklose ugdytiniai dėliojo šypsenėles iš spalvotųjų burbuliukų.

STEAM VEIKLŲ CIKLAS ,,PUTŲ POLISTIRENAS“, ,,PERDIRBTAS POPIERIUS. PASAKA BE GALO“

 Ikimokyklinės „Aitvarų“ grupės ugdytiniai atliko tyriminių veiklų ciklus „Putų polistirenas“ ir   „Perdirbtas popierius. Pasaka be galo“.  Veiklų metu vaikai tyrinėjo polistireno ir popieriaus savybes, nagrinėjo jų sandarą, patys gamino popierių, atliko bandymus ir kūrybinius darbelius, prisiminė kaip reikia rūšiuoti antrines žaliavas.

STEAM VEIKLA ,,ELEKTRA“

Priešmokyklinės ,,Drugelių“ grupės vaikai nagrinėjo temą  ,,Atsinaujinantys elektros šaltiniai“ ir eksperimentavo kaip įsielektrina daiktai. Šiam eksperimentui naudojo balionus ir popierių. Vaikai prisipūtė balionus, juos įelektrino trindami į savo plaukus. Tuomet laikydami virš smulkių popieriaus gabalėlių stebėjo kaip popierius prisispaudžia prie įelektrinto baliono. Buvo padaryta išvada, kad kuo ilgiau triname balioną tuo jis daugiau įsielektrina ir smulkūs popieriaus lapeliai geriau ir greičiau prilimpa pie įelektrinto baliono.

STEAM VEIKLA ,,MOLIŪGĖLIO TYRINĖJIMAS“

Patys mažiausieji lopšelio-darželio ,,Žvirbliukų“ grupės ugdytiniai kartu su auklėtojomis tyrinėjo  į grupę tė

Informacija atnaujinta — 2024/03/29 | << ATGAL

Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre.

Žodinė paieška

Laisvos vietos

Laisvos vietos
Loading poll ...

2024 © Šiaulių l-d „Ąžuoliukas“
Versija neįgaliesiems