Priešmokyklinis ugdymas Lietuvoje yra privalomas nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. Jo tikslas – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje.
Lopšelyje-darželyje priešmokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis šiais dokumentais:
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO TVARKOS APRAŠU
Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašas nustato bendruosius priešmokyklinio ugdymo reikalavimus, priešmokyklinio ugdymo organizavimą ir finansavimą.
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO BENDROJI PROGRAMA
Programos tikslas – atsižvelgiant į kiekvieno vaiko patirtį, galias, ugdymo poreikius, vadovaujantis humanistinėmis, demokratinėmis vertybėmis, užtikrinti palankias asmenybės raidos ir ugdymo sąlygas, padėti pasirengti sėkmingai pradėti mokytis mokykloje.
Plačiau galima susipažinti: https://smsm.lrv.lt/web/lt/tevams/priesmokyklinis-ugdymas/priesmokyklinio-ugdymo-programa?lang=lt
PRIEŠMOKYKINIO UGDYMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO REKOMENDACIJOS
Priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos įgyvendinimo rekomendacijose pateikiami veiklų planavimo ir kompetencijų ugdymo pavyzdžiai, aprašomas kalbinių gebėjimų ugdymas, tarpdalykinių temų integravimas. Aiškinama kaip ugdyti aukštesnius pasiekimus, pateikiama bendradarbiavimo su šeima pavyzdžių.
Mokytojai rekomendacijose ras užduočių ar vaikų darbų, iliustruojančių pasiekimų lygius, pavyzdžių, pateikiamas rekomenduojamų skaitmeninių mokymo priemonių sąrašas, skirtas priešmokyklinio ugdymo bendrajai programai įgyvendinti.
REKOMENDACIJOS PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGAMS: Patarimų rinkiniai – tai įdomių, prasmingų, tikslingų, šiuolaikiškų, į 5–6 m. vaikų iniciatyvas orientuotų projektinių veiklų grupėje ir kitose erdvėse pasiūlymai, padėsiantys vaikams augti ir bręsti kaip asmenybėms, išsiugdyti kompetencijas, numatytas priešmokyklinio ugdymo programoje, ir taip pasirengti mokytis mokykloje. Medžiagą parengė Nacionalinė švietimo agentūra įgyvendindama ESF projektą „Inovacijos vaikų darželyje“ (2021).
PROJEKTŲ METODAS PRIEŠMOKYKINĖJE GRUPĖJE
STEAM PRIEŠMOKYKINIAME AMŽIUJE
INFORMATINIS MĄSTYMAS PRIEŠMOKYKINIAME AMŽIUJE